علت خنک نکردن یخچال دوو

مهم ترین علت خنک نکردن یخچال دوو عدم گردش هوا در آن است. اما نمی توان از مشکلات فنی مانند خرابی کمپرسور، کمبود گاز مبرد، خرابی لاستیک دور درب و … نیز چشم پوشی کرد. بهتر است قبل از آنکه برای تعمیر یخچال دوو اقدام کنید، یک بررسی کلی راجع به دستگاه داشته باشید. زیرا برخی از مشکلات مانند خرابی لاستیک دور درب به راحتی قابل شناسایی هستند. اما سایر ایرادات از جمله خرابی قطعات داخلی به ابزارهای دقیق و مدرنی نیاز دارد که فقط در اختیار تعمیرکاران هستند.

بررسی علل رایج سرد نکردن یخچال دوو

بررسی علل رایج سرد نکردن یخچال دوو

آیا به دنبال علت خنک نکردن یخچال دوو هستید و از این بابت نگرانید؟ یخچال جزو دستگاه هایی است که در تمام فصول سال باید در یک دمای مشخص کار کند تا بتواند محتویات خود را که شامل مواد غذایی هستند خنک نگه دارد. هنگامی که دما از محدوده مشخص شده سردتر شود باعث یخ زدگی مواد غذایی خواهد شد. همچنین با گرم تر شدن دما نسبت به حالت نرمال، فساد موادغذایی را شاهد خواهیم بود. معمولا افراد از سردتر شدن دما نگران نمی شوند اما به محض آنکه متوجه شوند فضای داخلی یخچال آن ها گرم تر از حالت عادی شده به شدت نگران می شوند و اولین چیزی که به ذهن آن ها خطور می کند این است که موتور دستگاه دچار مشکل شده است.

واقعیت این است که موتور جزو قطعات بزرگ، گران قیمت و بسیار بادوام یخچال است و به این راحتی ها خراب نمی شود. پس نگرانی را دور بریزید و با بررسی دقیق یخچال به مشکل اصلی پی ببرید. اگر در این زمینه تخصص ندارید ما به شما کمک می کنیم تا علائم و نشانه های خرابی در بخش های مختلف را شناسایی کنید و در راستای تعمیر آن ها اقدام کنید. به طور مثال یکی از ساده ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و به عنوان علت خنک نکردن یخچال دوو شناخته شده، چیدمان غیراصولی و نادرست مواد غذایی در یخچال است. هنگامی که شما مواد غذایی را در مقابل دریچه یخچال قرار می دهید از گردش هوای خنک درون آن جلوگیری کرده و در نهایت با افزایش دمای آن مواجه خواهید شد.

عدم گردش هوا سومین دلیل سرد نکردن یخچال دوو

اگر با ساختار یخچال آشنا باشید به خوبی می دانید که موتور در پشت آن تعبیه شده و قطعه ای به نام فن، وظیفه خنک کردن آن را برعهده دارد. زمانی که شما یخچال را به دیوار می چسبانید و یا آن را در مکانی نصب می کنید که هوای کافی وجود ندارد طبیعی است که باعث کاهش قدرت موتور و در نهایت کم شدن قدرت خنک کنندگی آن خواهید شد. بهتر است در هنگام نصب یخچال، اطلاعات خود را در این حیطه افزایش دهید و یا انجام این کار را به افراد متخصص بسپارید. خوشبختانه نمایندگی تعمیرات دوو در کرج، تهران و سایر شهرستان ها خدماتی از جمله نصب را نیز ارائه می دهند و تنها کافیست شما با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

refrigerator-repair

برای عیب‌یابی و تعمیر یخچال دوو همین الان تماس بگیرید

دلایلی فنی سرد نکردن یخچال دوو

علاوه بر مواردی که در خصوص علت خنک نکردن یخچال دوو بیان کردیم باید به دلایل فنی این موضوع نیز اشاره کنیم. منظور از عوامل فنی شامل فرسودگی، استهلاک، معیوب شدن قطعات مختلف و … می باشد که باعث می شود یخچال قدرت خنک کنندگی خود را از دست بدهد. این عوامل بسیار زیاد هستند اما در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

خرابی لاستیک درب یخچال

لاستیک یکی از بخش های یخچال محسوب می شود که مصرفی است و به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد. مهم ترین وظیفه لاستیک این است که درب و بدنه را به خوبی به یکدیگر بچسباند و از نفوذ هوای گرم به درون یخچال جلوگیری کند. هنگامی که لاستیک خراب می شود میان درب و بدنه فاصله می افتد و این امر باعث می شود که یخچال سرمای مطلوبی نداشته باشد. چک کردن لاستیک و تعویض آن می تواند مشکل را حل کند.

معیوب بودن کمپرسور و رله های حفاظتی

دیگر علت خنک نکردن یخچال دوو به خرابی کمپرسور و رله های حفاظتی نیز مرتبط است. تشخیص خرابی کمپرسور یا رله های حفاظتی یک امر تخصصی است و شما نمی توانید بدون داشتن ابزارهای حرفه ای، این کار را انجام دهید. هنگامی که کمپرسور کار می کند گاز مبرد به مایع تبدیل می شود و منجر به خنک شدن فضای داخلی یخچال خواهد شد. اما زمانی که کمپرسور خراب شود این اتفاق رخ نمی دهد. علاوه بر آن با خرابی رله کمپرسور، موتور قادر به کار کرد نیست. در این شرایط و بر اساس تشخیص تکسنین های ماهر باید کمپرسور را تعویض کرد.

علت خنک نکردن یخچال دوو

کمبود گاز و سرد نکردن یخچال دوو

علت خنک نکردن یخچال دوو به کاهش گاز مبرد نیز مرتبط است. هنگامی که میزان گاز کاهش پیدا کند از برودت یخچال کاسته می شود. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که کمبود گاز مبرد عامل اصلی در یکسره کار کردن کمپرسور نیز محسوب می شود و اگر نسبت به عیب یابی و تعمیر دستگاه کوتاهی کنید به مرور زمان کمپرسور یخچال می سوزد و هزینه گزافی به شما تحمیل می کند.

مشکل در لوله های کندانسور و سرد نکردن یخچال دوو

در حالت عادی و در شرایطی که موتور یخچال سالم است، لوله های کندانسور گرم هستند. اما اگر کمپرسور کار می کند اما کندانسور سرد است به این معناست که یخچال دچار مشکل شده و نمی تواند سرمای مطلوب را برای شما فراهم کند. توجه داشته باشید که باید فاصله مناسب میان لوله های کندانسور و دیوار وجود داشته باشد تا هوا به اندازه کافی جریان داشته باشد.

توجه به کدهای خطا

امروزه یخچال های دوو از صفحه نمایشگر دیجیتال برخوردار هستند که کدهای مختلفی بر روی آن نمایش داده می شوند. هر کدام از قسمت های یخچال که دچار مشکل و اختلال شده باشد کد مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. در مطالب قبل به این کدها اشاره کردیم و شما عزیزان می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای محصول نیز به لیست کاملی از این موارد دسترسی پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

جهت درخواست خدمات تعمیرات لوازم خانگی خود فرم را پر نمایید