تعمیر کولر گازی خود را به چه کسی بسپاریم؟ کولر گازی یکی از دستگاه‌های تهویه مطبوع است که برای خنک کردن هوا در فضاهای داخلی استفاده می‌شود. این دستگاه از گاز فشرده‌شده برای انتقال حرارت از داخل به خارج و ایجاد تغییر در دمای هوا استفاده می‌کند. این دستگاه بعضی اوقات دچار اشکال میشود و شما قطعا در این موقعیت به یک سرویس کار برای تعمیر کولر گازی خود نیاز پیدا میکنید. 

برای ارائه انواع خدمات تعمیرات لوازم خانگی این فرم را پر نمایید.

برخی از مشکلات رایج کولر گازی

تعمیر کولر گازی

نشت گاز

تعمیر کولر گازی

خنک نکردن کولر

تعمیر کولر گازی

خرابی فیلتر

تعمیر کولر گازی

خرابی برد

تعمیر کولر گازی

مشکلات مربوط به تخلیه

سرویس کولر گازی

تعمیر کولر گازی توسط چه کسی باید انجام شود؟ قطعا همه ما به دنبال سرویس کاری با تجربه و حرفه ای هستیم تا تعمیرات لوازم خانگی خود را به آن بسپاریم. تیم الو تکنیک با جمع آوری تکنسین های مجرب همواره در تلاش است تا لبخند رضایت را روی لب های شما به ارمغان بیاورد. پس با خیال راحت تعمیر کولر گازی خود  را به ما بسپارید.

تکنسین های مجرب

خدمات شبانه روزی

قیمت مناسب

پشتیبانی سریع

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی قبل از آغاز فصل گرما امری ضروری و واجب است. در بسیاری از استان های کشور مانند خوزستان، جزیره کیش، شهرهای شمالی و … به طور گسترده از کولر گازی استفاده می شود. متاسفانه برخی از افراد بدون دانش و آگاهی وارد حیطه سرویس و تعمیر این دستگاه می شوند و خسارات زیادی را به بار می آورند. توصیه می کنیم تعمیر کولر گازی و سایر لوازم منزل را به تکنسین های ماهر بسپارید. در این مطلب قصد داریم شما را مزایای تعمیر کولر با ” الوتکنیک ” آشنا کنیم و ایرادات متداول این دستگاه را بررسی کنیم.

سرویس کولر گازی

تعمیر کولر گازی با الوتکنیک

اگر به دنبال فردی برای تعمیر کولر گازی هستید پیشنهاد می کنیم به تبلیغات توجهی نکنید. اگر وارد وب سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندی شوید با تعداد زیادی از سرویس کاران مبتدی و بی تجربه مواجه می شوید که برخی از آن ها قیمت های بسیار پایینی را پیشنهاد می دهند. این قیمت ها باعث وسوسه افراد می شود. در حالی که تعمیر کولر گازی یا سرویس آن، یک حیطه تخصصی است که باید آن را به تعمیرکاران ماهر بسپارید. این موضوع نه تنها راجع به تعمیر و سرویس کولر گازی، بلکه راجع به تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر تلویزیون، تعمیر یخچال سامسونگ و … نیز اهمیت دارد. همچنین اگر به دنبال علت خشک نکردن ماشین لباسشویی هستید باید این نکته را جدی بگیرید.

در حال حاضر وب سایت های مختلفی وجود دارند که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می کنند. یکی از آن ها وب سایت ” الوتکنیک ” است. در این وب سایت سرویس کاران و تعمیرکاران مجرب مشغول به کار هستند که از عهده تعمیر کولرهای آبی و گازی با برندهای متنوع بر می آیند. وب سایت الوتکنیک برای جذب این سرویسکاران، فیلترهای قوی را اعمال کرده و تمام افرادی که جذب کرده از نظر مهارت، عدم سوء پیشینه و … عبور کرده اند. برای دریافت اختصاصی خدمات از این وب سایت از بخش مربوطه اقدام کنید.

مزایای تعمیر کولر گازی با الوتکنیک

شرکت الوتکنیک جزو شرکت های پیشرو در زمینه تعمیرات محسوب می شود. تیم الوتکنیک با مراجعه به محل، اقدام به عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات می کند. یکی از مهم ترین نکاتی که در تعمیر کولر اهمیت دارد عیب یابی است. اگر عیب یابی به درستی انجام شود می توان انتظار داشت که تعمیر آن نیز به طرز صحیح انجام شود. تعمیرکاران فعال در این مجموعه با ارائه قیمت های مناسب، ضمانت خدمات ارائه شده، نصب کولر در برندهای متعدد و … سعی در جلب رضایت و اعتماد مشتریان دارند. مزایای تعمیر کولر گازی با الوتکنیک شامل موارد زیر است :

  • افزایش عمر مفید کولر
  • بهینه سازی مصرف برق
  • عدم نیاز به خرید لوازم یدکی توسط شما
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه

مشکلات رایج کولر گازی

تمام کولرهای گازی بر مبنای تبرید کار می کنند. به این معنا که گرمای محیط توسط گاز مبرد جذب می شود و هوای سرد به درون خانه هدایت می شود. گازی که درون لوله های مبرد قرار دارد بر اثر فشردگی به مایع تبدیل می شود و گرمای محیط را به خود جذب می کند و مجددا به گاز تبدیل می شود. مشکلات رایجی که در کولر گازی به وجود می آید افراد را نیازمند مراجعه به تعمیرکار می کند.

کاهش سرمایش کولر گازی

معمولا کاهش سرمایش کولر گازی به دلیل اتمام گاز یا نشتی آن است. اما در برخی از مواقع شاهد کثیف بودن پنل داخلی و خارجی هستیم و نیاز به سرویس دستگاه وجود دارد. اگر بعد از سرویس آن متوجه شدید که مشکل هنوز پابرجاست می توانید اقدام به گازگیری آن کنید. تکنسین ها دستگاهی دارند که به کمک آن می توانند کمبود گاز کولر را تشخیص دهند.

مشکل در روشن شدن کولر گازی

اگر با مشکلاتی نظیر روشن نشدن کولر گازی مواجه هستید احتمال خرابی قطعات الکترونیکی داخل دستگاه وجود دارد. درون کولر قطعات مختلفی وجود دارد که خرابی هر کدام می تواند باعث اختلال در کل سیستم شود. این قطعات شامل فیوز، مدار الکتریکی، برد الکتریکی، سیم کشی و … می باشد. تعمیر کولر گازی به وسیله افراد مجرب، باعث کاهش هزینه های شما می شود. زیرا در برخی از مواقع تعمیر قطعات مقرون به صرفه تر از تعویض آن ها خواهد بود.

تولید نویز و صدای زیاد هنگام کار کولر گازی

اگر کولر گازی در هنگام کار، صدای بلند و غیرعادی از خود تولید می کند به پنل داخلی یا خارجی مربوط است. اگر صدا از پنل داخلی باشد احتمال خرابی فن یا شل شدن اتصالات پنل به دیوار وجود دارد. اما اگر صدا از پنل بیرونی باشد احتمال تراز نبودن کندانسور بر روی پایه ها، خرابی پروانه و … افزایش پیدا می کند. تعمیر هر کدام از این بخش ها باید توسط افراد باتجربه انجام شود. اگر این کار را به دست افراد مبتدی بسپارید قطعا با خسارات مالی بی شماری مواجه خواهید شد.

نشتی پنل داخلی کولر گازی

از دیگر مواردی که شما را نیازمند تعمیر کولر گازی می کند نشتی پنل داخلی کولر است. این امر به دلیل انسداد شیلنگ و لوله مخصوص تخلیه است. معمولا کولرهای گازی دارای یک شیلنگ هستند که در محیط بیرون تعبیه می شود تا بتواند آب ناشی از تبرید را که در کندانسور تجمع پیدا می کند را تخلیه کند. شیلنگ را بررسی کنید تا اگر دچار تا شدگی، انسداد، پارگی و … است آن را تعویض کنید. شیلنگ باید به طور شیب دار تعبیه شود تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

مشکل داخلی سیستم کنترل و سنسورها

در حال حاضر تمام کولرهای دوتکه یا اسپلیت دارای صفحه نمایشگر هستند و این امر به شما کمک می کند تا عیب یابی را راحت تر انجام دهید. کدهایی که بر روی نمایشگر نمایان می شوند نشان دهنده بروز مشکل در سنسورها و بخش های کنترلی است. برای رفع آن می توانید از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید. اگر قادر به رفع خطا نبودید امکان کمک گرفتن از متخصصین الوتکنیک وجود دارد.

عیب‌یابی کولر گازی

برای آنکه عیب یابی و تعمیر کولر گازی به درستی انجام شود باید اجزای تشکیل دهنده آن را به خوبی بشناسیم و عملکرد هر کدام را بررسی کنیم. کولرهای گازی از بخش هایی مانند پنل داخلی، پنل خارجی، مجاری هوا و کمپرسور و کندانسور تشکیل شده است. کندانسور اهمیت زیادی در راندمان کولر دارد. این قطعه نوعی موتور الکتریکی است که از کابل کشی، سیم پیچی داخلی و اینورتر برخوردار می باشد.

در پنل داخلی کولر فیلترهایی تعبیه شده که عبور گرد و غبار به فضای خانه جلوگیری می کند. این فیلترها به راحتی قابل شستشو هستند و با تمیز کردن آن ها می توانید شاهد راندمان هر چه بهتر دستگاه باشید. توصیه می کنیم قبل از آغاز فصل گرما، تمام بخش های دستگاه را بررسی کنید. اگر فیلترها دچار پارگی یا شکستگی باشند باید تعویض شوند. در غیر این صورت، شستن معمولی آن ها کفایت می کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات