علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا مربوط به شل بودن کابل و اتصالات، خرابی ریموت، خرابی پاور و … می باشد. یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران با تلویزیون های اسنوا دارند این است که دیر روشن می شوند یا کلا روشن نمی شوند. در این مطلب علاوه بر بررسی این مشکل به راهکارهایی برای رفع مشکل و تعمیر تلویزیون اسنوا خواهیم پرداخت.

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

عیب یابی و علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا متعدد است و نمی توان به یک مورد بسنده کرد. گاهی اوقات خرابی ریموت یا ضعیف شدن باتری های آن باعث بروز چنین مشکلی می شود و گاهی اوقات خرابی پاور یا فرسودگی برد الکترونیکی عاملی برای روشن نشدن دستگاه است. در هر صورت بهتر است که ابتدا عیب یابی را انجام دهید و سپس به سراغ تعمیر دستگاه توسط متخصصین بروید.

اگر شما هم از برند معتبر اسنوا استفاده می کنید قطعا در هنگام روشن نشدن آن نگران شده اید. بهتر است در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و به سراغ نمایندگی تعمیرات اسنوا بروید. در نمایندگی هایی از جمله “الوتکنیک” کارشناسان خبره و حاذقی مشغول به کار هستند که عیب یابی دستگاه را به خوبی انجام می دهند. قطعا ایرادات نرم افزاری مانند ویروسی شدن مین برد یا ایرادات سخت افزاری مانند خرابی پاور به عیب یابی صحیح نیاز دارد. در غیر این صورت امکان تعمیر آن به نحو احسن وجود ندارد.

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد در هنگام اتصال USB به تلویزیون انجام می دهند این است که آن را ویروس کشی نمی کنند. در این شرایط احتمال ویروسی شدن مین برد افزایش پیدا کرده و می تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند. همچنین عدم استفاده از کابل HDMI مرغوب عامل دیگری در روشن نشدن دستگاه به شمار می رود. اکیدا توصیه می کنیم از کابل هایی استفاده کنید که اورجینال هستند و با برند تلویزیون همخوانی دارند. اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلوزیون اسنوا برخورد داشتید هم ما در یک مطلب جدا آن را عیب یابی کردیم.

تعمیر تلوزیون

برای عیب‌یابی و تعمیر تلوزیون اسنوا همین الان تماس بگیرید

مراحل عیب یابی تلویزیون اسنوا

  • در مرحله اول باید به سراغ ساده ترین احتمال بروید و آن هم چک کردن ریموت کنترل است. اگر ریموت کنترل دچار خرابی شده و یا باتری های آن ضعیف شده باشند منجر به دیر روشن شدن تلویزیون خواهد شد.
  • بعد از اطمینان از سالم بودن ریموت کنترل باید به سراغ کردن برق ورودی به دستگاه بروید. برق ورودی از طریق کابل تامین می شود و این کابل ها نباید شل باشند. آن ها را چک کنید و در صورتی که شل شده اند آن ها را محکم کنید تا برق به درستی در دستگاه جریان پیدا کند. توجه داشته باشید که چشمک زدن تلویزیون نشان دهنده ایراد در برق ورودی یا خرابی برد الکترونیکی دستگاه است.
  • پاور یکی از مهم ترین قطعات داخلی دستگاه محسوب می شود که خرابی آن می تواند علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا باشد.
  • ویروسی شدن تلویزیون یکی از مشکلات نرم افزاری است که به دلیل اتصال USB آلوده به دستگاه رخ می دهد. قبل از آنکه انواع USB را به تلویزیون متصل کنید آن را ویروس کشی کنید.
  • تلویزیون ها به مرور زمان دچار استهلاک و فرسودگی می شوند. البته استفاده صحیح شما از آن می تواند فرسودگی را به تعویق بیندازد. در روند فرسودگی، برد دستگاه دچار آسیب شده و منجر به روشن نشدن دستگاه خواهد شد.
  • در روند عیب یابی و تشخیص علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا ، به سراغ CPU نیز بروید. اگر این بخش مشکل داشته باشد باعث ایجاد اختلال در روند کار تلویزیون خواهد شد.

توجه داشته باشید که برخی از قطعات الکترونیکی تلویزیون در کنار یکدیگر و به صورت سری قرار گرفته اند. هنگامی که یک قطعه دچار مشکل می شود عملکرد سایر قطعات نیز مختل خواهد شد. به طور مثال با قطع شدن فیوز شاهد قطع جریان برق در تمام دستگاه هستیم.

عیب یابی و علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا سری SA

تلویزیون سری SA دچار مشکلاتی از جمله پاک شدن حافظه تلویزیون، سیاه شدن یک طرف تصویر، حذف تصویر و … بعد از خاموش و روشن شدن می شوند. اگر تصویر تلویزیون مشکل داشته باشد به این معناست که پنل دستگاه با مشکل مواجه شده و باید آن را تعویض کنید. اما هزینه تعویض پنل به قدری زیاد است که اغلب افراد ترجیح می دهند به طور کلی دستگاه را تعویض کنند. اگر حافظه تلویزیون پاک شود به این معناست که مین برد دستگاه مشکل پیدا کرده و تعمیر یا تعویض آن توسط تکنسین های مجموعه الوتکنیک و در محل شما امکان پذیر خواهد بود.

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا سری N

علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا سری N خرابی مین برد آن است. این قطعه قابل تعمیر در منزل است. اگر مین برد را تعمیر نکنید تصویر تلویزیون خود به خود خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. لازم به ذکر است که اگر تلویزیون در دوره گارانتی قرار داشته باشد تعمیر یا تعویض قطعات آن به طور رایگان انجام خواهد شد. در غیر این صورت باید هزینه آن توسط مشتری پرداخت شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

جهت درخواست خدمات تعمیرات لوازم خانگی خود فرم را پر نمایید