تعمیر ظرفشویی دوو زمانی ضرورت پیدا می کند که شما شاهد مشکلاتی از جمله خشک نشدن ظروف در دستگاه، نشتی آب، عدم شروع برنامه شستشو و … باشید. اگر با مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل را حل کنید می توانید از نمایندگی تعمیرات دوو در کرج ” الوتکنیک” کمک بگیرید. این مجموعه علاوه بر تعمیر ظرفشویی دوو و سایر محصولات این برند، خدمات خود را در محل ارائه می کند و نیازی به حمل دستگاه تا محل نمایندگی نیست. 

برای ارائه انواع خدمات تعمیرات لوازم خانگی این فرم را پر نمایید.

تعمیر ظرفشویی دوو توسط تعمیرکاران حرفه ای

تکنسین های الوتکنیک تجربه بالایی در زمینه تعمیر ظرفشویی دوو دارند. پس با خیال راحت تعمیر لوازم خانگی خود را به ما بسپارید.

تکنسین های مجرب

خدمات شبانه روزی

قیمت مناسب

پشتیبانی سریع

نمایندگی الوتکنیک

تعمیر ظرفشویی دوو در نمایندگی الوتکنیک مزایای ویژه ای برای مشتریان به همراه دارد که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از قطعات اصل و اورجینال و گارانتی خدمات است. متاسفانه بسیاری از نمایندگی ها برای کاهش هزینه مشتری یا افزایش سودآوری خود، به سراغ استفاده از قطعات غیر اورجینال و بی کیفیت می روند و این امر تاثیر زیادی بر کاهش طول عمر دستگاه دارد و به مرور زمان باعث ایجاد اختلالات جدی تر در آن می شود. در ادامه ویژگی های بهترین نمایندگی محصولات دوو یعنی الوتکنیک را با یکدیگر مرور می کنیم:

  • تمام خدماتی که از جانب مرکز الوتکنیک ارائه می شوند گارانتی 6 ماهه دارند. به این معنا که اگر قطعه تعمیر شده دچار ایراد شد می توانید بدون پرداخت هزینه مجدد، آن را نزد همین نمایندگی تعمیر کنید.
  • تمام تکنسین هایی که در نمایندگی تعمیرات دوو در کرج فعالیت می کنند دوره های تخصصی تعمیرات را گذرانده اند و به خوبی با نقاط قوت و ضعف ماشین ظرفشویی دوو آشنایی دارند.
  • این روزها افراد مشغله های زیادی دارند و زمان کافی برای حمل دستگاه تا محل نمایندگی را ندارند. از طرفی دیگر، حمل دستگاه های حساس می تواند به آن ها آسیب بزند. به همین دلیل نمایندگی الوتکنیک خدمات خود را در محل ارائه می دهد. تمام مراحل از عیب یابی تا تعمیر در محل شما انجام خواهد شد.

 

ایرادات رایج در تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو

ماشین ظرفشویی جزو لوازم مدرن و لوکسی محسوب می شود که اغلب خانم های خانه دار به آن علاقه مند هستند. بسیاری از افراد تصور می کنند که این دستگاه صرفا برای شستن انواع ظروف مناسب است. در حالی که می توان میوه و سبزیجات را نیز در آن شست. بهتر است قبل از آنکه برای نخستین بار از ظرفشویی دوو استفاده کنید سری به دفترچه راهنمای آن بزنید. زیرا رعایت چند نکته ساده مانند نحوه صحیح استفاده، سرویس به موقع و … کمک می کند تا میزان خرابی های احتمالی به حداقل برسد و دستگاه طول عمر زیادی را تجربه کند.

نشت آب از ماشین ظرفشویی

اگر متوجه شدید که از دستگاه، آب نشت می کند احتمال دارد که شلنگ تخلیه دچار پارگی شده باشد و یا قطعاتی مانند شیر آب، پمپ تخلیه، پمپ اصلی خراب شده باشند. علاوه بر آن سوراخ بودن کابین یا لگنچه و خرابی لاستیک دور درب از دیگر عواملی محسوب می شود که در نشتی آب از دستگاه تاثیرگذار است.

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

هنگامی که ظروف درون متشین ظرفشویی خشک نمی شوند باید چند موضوع را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این موارد به راحتی مشکل را رفع می کند اما اگر این اتفاق نیفتاد باید برای تعمیر ظرفشویی دوو به نمایندگی مراجعه کنید. این موارد شامل تمام شدن مایع جلادهنده، خراب شدن جای قرارگیری ماده شوینده، خرابی المنت، خرابی فن خشک و … می باشد.

وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی

اگر شلنگ ورودی آب دچار پیچ خوردگی یا تاخوردگی شده باشد این احتمال وجود دارد که آب قادر به ورود به دستگاه نباشد. اما علاوه بر آن می توان انسداد این شیلنگ، خرابی شیر برقی، خرابی هیدروستات یا قطع بودن آب نیز اشاره کرد. بهتر است ابتدا سالم بودن شلنگ را بررسی کرده و از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید و در صورتی که هنوز مشکل پابرجا بود به سراغ نمایندگی بروید.

عدم آغاز برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که اگر درب ماشین ظرفشویی به خوبی بسته نشده باشد یا دوشاخه ای که پریز متصل شده ، شل شده باشد برنامه شستشو آغاز نخواهد شد. اگر این موارد را بررسی کردید و متوجه شدید که مشکلی در آن ها وجود ندارد باید به سراغ برد الکترونیکی و چک کردن سلامت سیم کشی دستگاه بروید. این کار امری پیچیده است که باید توسط ابزارهای پیشرفته و تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی

دلیل دیگری که باعث می شود افراد به فکر تعمیر ظرفشویی دوو بیفتند، تولید سروصدای زیاد و غیرعادی از آن است. این صدا می تواند بسیار آزاردهنده باشد و نشانه ای از بروز ایراد در دستگاه محسوب شود. این امر به دلیل وجود اشیای خارجی در پمپ یا شلنک تخلیه، خرابی موتور اصلی،  برخورد بازوهای آب پاش به بدنه ظروف و … می باشد. هنگام شنیدن این صدا، دستگاه را خاموش کنید و وضعیت چیدمان ظروف را بررسی کنید. بعد از بهبود چیدمان به سراغ پمپ و شلنگ تخلیه بروید و از عدم وجود شی خارجی در آن مطمئن شوید. اگر هنوز مشکل رفع نشده بود احتمال دارد موتور دستگاه دچار خرابی شده باشد و باید از تعمیرکاران ماهر کمک خواست.

تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

اکیدا توصیه می کنیم قبل از قراردادن ظروف درون دستگاه و چیدمان آن ها، ظروف را از باقی مانده غذاها پاک کنید. زیرا گیر کردن پسماند غذا، خلال دندان، دستمال کاغذی و … درون پمپ تخلیه باعث می شود که پمپ به درستی عمل نکند و قادر به تخلیه آب نباشد. این موضوع به مرور زمان باعث خرابی کامل پمپ خواهد شد. علاوه بر آن می توان به انسداد و تاخوردگی شلنگ تخلیه، خرابی سیم کشی دستگاه، شل بودن اتصالات داخلی و … نیز در بروز این مشکل اشاره کرد.

تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

تمیز نشدن ظروف درون ماشین ظرفشویی موضوع بسیار ناخوشایندی محسوب می شود و نشان دهنده این است که دستگاه نتوانسته به وظیفه خود عمل کند. این موضوع به دلیل استفاده از قرص شوینده تقلبی، اتمام مایع جلادهنده، گرن نشدن آب توسط المنت، خرابی بازوهای اسپری، انسداد سوراخ های آبپاش، تمام شدن نمک، خرابی موتور و … می باشد. اگر بعد از تعویض قرص شوینده همچنان شاهد پابرجا بودن مشکل بودید باید اقدام به تعمیر ظرفشویی دوو در نمایندگی های معتبر از جمله الوتکنیک کنید.

گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی

برای آنکه ظروف به خوبی تمیز و پاکیزه شوند، باید آب موجود در دستگاه گرم باشد. وظیفه گرم کردن آب برعهده المنت حرارتی است. خرابی این قطعه و قطعاتی همچون برد الکترونیکی، ترمیستور، اتصالات درونی، هیتر و … باعث می شود که آب به دمای مورد نظر نرسد و ظروف به خوبی تمیز نشوند.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

ساده ترین مشکلی که باعث روشن نشدن دستگاه می شود، خرابی دوشاخه یا شل بودن آن در پریز برق می باشد. اما اگر متوجه شدید که مشکل جدی است و باید به سراغ تعمیر ظرفشویی دوو بروید احتمال قطعاتی همچون فیوز حرارتی، تایمر، برد و موتور دچار مشکل شده اند.

بوی بد در ماشین ظرفشویی

بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن فیلترهای ماشین ظرفشویی کنید تا مسدود نشوند. همچنین انسداد بازوهای آبپاش با مواد غذایی از دیگر عواملی است که باعث تولید بوی ناخوشایند در دستگاه می شود. گرفتگی شلنگ تخلیه توسط مواد غذایی و باقی ماندن پسماندها در درب دستگاه باعث تولید این بو خواهد شد.

ارور های ماشین ظرفشویی دوو

  • ارور E1 : مشکل در ورود آب به دستگاه یا کم فشار بودن آب
  • ارور E3 : مشکل در گرم شدن آب به دلیل خرابی المنت یا هیتر حرارتی
  • ارور E4 : نشت آب به بیرون از دستگاه
  • ارور E6 و E7: خرابی سنسور دما یا ترمیستور
  • ارور E9 : مشکل در صفحه نمایش لمسی
  • ارور ED : مشکل ارتباطی میان برد اصلی و برد نمایشگر

توصیه می کنیم ابتدا مشکلات ساده توسط خودتان مورد بررسی قرار بگیرند و در صورتی که نتوانستید از عهده تعمیر ظرفشویی دوو برآیید، آن را به تکنسین ها و تعمیرکاران باتجربه بسپارید.

جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی

در نمایندگی تعمیر ظرفشویی دوو ” الوتکنیک” راهکارهایی به مشتریان ارائه می شود که بر اساس آن می توانند از خرابی دستگاه جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش دهند.

  • پیش‌شستشوی دستی: قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی پیش‌شستشوی دستی انجام دهید تا ذرات بزرگ غذایی و چای یا قهوه از روی ظروف پاک شوند. این کار مانع از گرفتگی فیلترها و دیگر قطعات داخلی ماشین می‌شود.
  • استفاده از محصولات مناسب: از مواد شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید. همچنین، از نرم‌کننده آب و محلول پاک‌کننده رسوبات استفاده کنید تا از تجمع رسوبات آب جلوگیری کنید.
  • تنظیم درست دما: دمای آب و همچنین دمای ماشین ظرفشویی را مطابق با دستورالعمل تولیدکننده تنظیم کنید. استفاده از آب گرم تر از حد ممکن می‌تواند به سرعت اجزای ماشین ظرفشویی را فرسوده کند.
  • پاکسازی منظم: ماشین ظرفشویی را به صورت منظم پاکسازی کنید. این شامل پاکسازی فیلترها، سپراتورها و سایر قطعات مهم است. از راهنمای کاربری ماشین ظرفشویی خود برای راهنمایی بیشتر استفاده کنید.
  • عدم اضافه کردن ظروف غیرمناسب: اجسامی که برای شستن در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند (مانند ظروف چوبی، سرویس‌های قابل شکستن، و…) را در ماشین قرار ندهید تا از خرابی قطعات جلوگیری شود. در غیر این صورت ممکن است زودتر از زمان مورد نظر به تعمیر ظرفشویی احتیاج پیدا کنید.
  • تعمیرات به موقع: در صورتی که متوجه هرگونه مشکل یا نقص در عملکرد ماشین ظرفشویی خود شدید، از وخامت بیشتر جلوگیری کنید و به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید عمر مفید ماشین ظرفشویی خود را افزایش دهید و از عملکرد بهینه آن لذت ببرید.

سوالات متداول

  • ابتدا مطمئن شوید که کابل برق به درستی متصل شده باشد و منبع تغذیه فعال باشد.
  • ممکن است مشکل در دکمه روشن و خاموش ظرفشویی باشد یا ترمواستات آن مشکل داشته باشد. در این صورت، به تعمیرگاه مجاز دوو مراجعه کنید.
  •  
  • بررسی کنید که آیا لوله تخلیه آب توسط چیزی مسدود نشده است.
  • پمپ تخلیه آب ظرفشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی عمل می‌کند. اگر پمپ خراب است، باید تعویض شود.
تعمیر ظرفشویی
Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات